مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

چه کسانی باید از تقویم تولید محتوا استفاده کنند؟

روزنگار محتوا در صورتیکه برای تجارت شما لزوم داراست که بازاریابی محتوا یا این که کانتنت مارکتینگ Content Marketing را تحت عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خویش تعیین کرده باشید. در بازاریابی محتوایی، استخراج و امور کوشش می‌نمایند طراحی اپلیکیشن تا با تنظیم و نشر محتوای اثرگذار و مفید، به سوال های مخاطبان جواب دهند، آن ها را مشغول نمایند، گرفتاری‌های آنان‌را برطرف نمایند و به آن ها احساس ارزشمندی بدهند.
درین نوع از بازاریابی، محتوا برای نشر در فضای اینترنت و کانال‌های اجتماعی تنظیم می شود. رایا پارس  از آن جا که هر رسانه‌ای اصول و قواعد خویش را دارااست، نمی‌توانید از یک نوع محتوا برای همگی رسانه‌ها استعمال فرمایید. application  اینجا میباشد که تنظیم و تکثیر اشکال محتوا و همیاری با اعضای گروه محتوا، به آسانی امکانپذیر وجود ندارد و نیاز به ابزاری به اسم روزنگار محتوا حس میگردد.
بیشتر بخوانید: محتوا ستونی یا این که پیلار کانتنت چیست؟
مزایای روزنگار محتوایی چیست؟
تنظیم روزنگار محتوا در کانتنت مارکتینگ، مزایای بخش اعظمی دارااست که درپی به بعضا از این مزایا اشاره میکنیم:
شما‌را در مسیر صحیح نگه می دارد
زمانی لیست موضوعات و تاریخ تکثیر آنها‌را در روزنگار محتوا تصویب میکنید، هر روز از نرم‌افزار فردا و روز ها و هفته‌های آن گاه استحضار دارید. میدانید دقیقاً کدام محتوا را بایستی برای چه روزی فراهم فرمائید. اپ خویش را از پیش می دانید و حتی در صورتیکه ایده خاصی برای تنظیم محتوا نداشته باشید، بر طبق روزنگار پیش می روید.

از مزایای گردباد فکری برخوردار می شوید

هنگامی در یک نشست با حضور اشخاص دسته محتوا در هم اکنون تهیه و تنظیم روز‌نگار محتوا می‌باشید، این مجال را دارید تا از نیروی ابتکار اشخاص برخوردار گردید. با رسیدگی و تجزیه و بررسی تعامل و برخورد مخاطبان خویش، دیدگاه ارزشمندی درباره‌ی ترجیحات آن ها به دست خواهید آورد که می توانید بعداً در محتوای خویش جاری ساختن فرمائید و آن را مبتنی بر آن تهیه نمائید.
کوشش واحدها را یک پارچه می‌نماید
زمانی یک شمای کلی از نرم‌افزار بازاریابی محتوایی داشته باشید، میتوانید با به اشتراک گذاشتن آن با واحدهای دیگر به عنوان مثال واحد فروش یا این که بازاریابی، تمامی در یک مسیر قدم بردارید. ممکن میباشد محتوایی که قرار میباشد ساخت و ساز گردد، با اپلیکیشن واحد فروش مطابقت و همخوانی نداشته باشد. در‌این‌صورت‌ مجال کافی در مشت دارید تا اصلاحات مورد نیاز را ایفا فرمائید.
قابلیت تحقیق بر همت اشخاص آماده میشود
در روزنگار محتوا، گستردن وظایف هر کدام از اعصای دسته محتوا به طور کاملً مشخص و معلوم میباشد. هرمورد از اشخاصی که در تنظیم محتوا با شما همیاری می‌نمایند، می دانند که دقیقاً چه کاری را در چه وقتی می بایست اجرا بدهند و کدام محتوا را برای کدام روز مهیا نمایند. در اینگونه قوانینی هیچ کاری زمین نمی‌ماند و همگی چیز طبق متد پیش می‌رود.

گزارش بخش Page Experience چیست

بعد از فعال شدن الگوریتم Page Experience (تجربیات استفاده کننده) در سال 2021، طراحی اپلیکیشن  خصوصیت جدیدی در سرچ کنسول گوگل با اسم Page Experience Report ساخت‌و‌ساز شد. رایا پارس به عنوان مثال ما درین قسمت قادر خواهیم بود به تیم‌ای از گزارش‌ها دسترسی پیدا کنیم که بوسیله آنها  از موقعیت علائم حیاتی هسته اینترنت با خبر می‌شویم. application  این شاخصه با تحقیق ظریف بر سرعت لود تارنما، قابلیت و امکان اکران بی نقص از وبسایت در هر دیوایس برای کاربر می پردازد. جزئیات مفاد قابل پژوهش در core web vitals عبارت میباشد از:

مطرح ترین محتوای تصویری (LCP)

LCP (Largest Contentful Paint)؛ به بازه مجال لود مطرح ترین المان تصویری در یک ورقه اشاره داراست که در شرایطی‌که فرصت بار گذاری شدن آن بیش تر از 2 ثانیه فرصت غالب شود، الگوریتم تجارب استفاده کننده آن را شناسایی خواهد کرد و به آن کاغذ امتیاز منفی میدهد.

اولیه تانی در هنگام ورود به وبسایت (FID)

The first input delay؛ این ترازو ژرف اندیشی در اکران او‌لین محتوا به استفاده کننده را به حساب آوردن می‌نماید. هر نوع ژرف اندیشی در پاسخگویی(delay)  در بارگذاری ورقه، نقص در منو، غیرقابل به کارگیری بودن هیبت‌ها و... درین متریک تاثیرگذار خواهد بود.

تغییر و تحول چینش کلی کاغذ (CLS)

بارها در هنگام مراجعه به اینترنت‌وبسایت‌ها و صفحه های متفاوت، شاهد جا‌به‌جایی اجزای اصلی وب سایت و اکران ناقص آن ها بودیم. این شرایط هنگامی استفاده کننده را کلافه می‌نماید که وی نتواند بر اجزای متبوع خویش کلیک نماید و در فیض برگه‌ را سوراخ می‌نماید. Cumulative Layout Shift به عبارتی متریکی‌ست که هنگام کشیک شدن ناگهانی محتوا بر روی کاغذ، شغل محاسباتی خویش را آغاز می‌نماید و وجود اینگونه مشکلی را گزارش میدهد.

HTTPS

برای امن بودن داده ها یوزرها و داده ها وب سایت، URLها می بایست از شرایط http به موقعیت https منتقل شوند. عدم تولید امنیت در URL یک اینترنت‌وبسایت قبلی عملکرد این الگوریتم برای داده ها اینترنت‌تارنما و همینطور یوزرها آن مقوله‌ی خطرآفرینی میباشد.

Mobile-friendliness

ما خیلی از اینترنت‌وبسایت‌ها را در تلفن همراه گشوده میکنیم. به انگیزه اینکه عامه مردم در بخش اعظمی از مواقع سرچ‌های خویش را در تلفن همراه‌هایشان ایفا می دهند و از این شیوه به صفحه ها دسترسی دارا‌هستند. هنگامی که اینترنت‌تارنما در تلفن همراه به شکلی نامتعارف نسبت به ورقه تلفن همراه گشوده شوند، این متریک فعال می شود. Mobile-friendliness بر این نکته متمرکز میشود که آیا اینترنت‌وب سایت‌ها یوزرها موبایلی را در هنگام ساخت وب سایت‌شان در لحاظ گرفته‌اند یا این که نه.

کاربرد های قسمت Page Experience در سرچ کنسول

از کاربرد‌های اصلی Page Experience می‌اقتدار به نرم‌افزار‌ریزی برای ارتقا وبسایت و صفحه های اشاره نمود. در واقع شما با درک این نکات؛ آغازگر قصه توسعه و گسترش اینترنت‌تارنما‌تان خواهید بود. ارائه گزارشات در گوگل سرچ کنسول به دو قسمت دسکتاپ و تلفن همراه درین مرحله تقسیم می‌گردد. تقسیم گزارشات به‌این دو مجموعه، نشانه‌دهنده واحد سنجش مداقه کارکرد کرابران با گوشی را به ما نماد میدهد.

برای دست‌سابی به گزارشات Page Experience با ارائه URL تارنما به گوگل سرچ کنسول ما به گزارشات بسیار دقیقی دست پیدا می کنیم. این گزارشات در سرچ کنسول به ما در پوسته نمودارهای مختلف و یا این که شواهدی مثل پیوند «صفحه های ضعیف» ارائه گردد. ارائه گزارشات در‌این ابزار به طور جعبه های متعدد میباشد. این جعبه‌ها عبارتند از؛

core web vitals

با آمدن در قسمت core web vitals به نقل از‌های نموداری از CLS دست پیدا خواهید کرد. در نموداری که به شما نماد داده می گردد، خطاهای CLS صفحه های مختلف را برای شما مشخص و معلوم می‌گردد که با کلیک بر روی هر قسمت از نمودار میتوانید به جزئیات بیشتری دست پیدا فرمائید. در حالتی‌که میل دارید هر ارور را جز به جز رصد فرمایید با وارد کردن URL مد نظرتان در page speed insight  به جزئیات بیشتری پی میبیرید.


مثلا درباره‌ی ویدیوها می‌اقتدار بعد ها مختلفی را فرض کرد تا متریک  CLS در گیر ارور نشود و یا این که در‌صورتی‌که که برای تصاویر موقعیت ریسپانسیو را در حیث گرفته‌اید، می توانید با استعمال از خصوصیت srcset کدهای CLS خویش را بهبود ببخشید.

آیا محتوای خوب تضمینی برای ارتقا رتبه سایت در گوگل است؟

شاید تصور کنید که وبسایت شما از نظر پیاده سازی، داده ها و اپلیکیشن نویسی نقصی ندارد و کارتان را حرفه‌ای ایفا داده‌اید؛ ولی این مسئله نباید موجب دلخوشی شما بشود؛ زیرا در صورتی تارنما شما بیننده ای نداشته باشد، طراحی اپلیکیشن در واقع وجود ندارید و وبسایت شما صرفا فضایی را در اینترنت اشغال نموده است رایا پارس که فقط خودتان از وجود ان باخبر میباشید، دراین‌صورت وب سایت کمترین ارزشی نخواهد داشت. امروزه نزدیک به 85 درصد از بینندگان یک سایت از روش موتورهای جستجو گر به تارنما ها هدایت می‌شوند؛ از این رو ارتقاء جایگاه وبسایت در موتورهای جستجو گر فرآیندی بسیار ارزشمندی میباشد که منجر ارتقاء شایان توجه بینندگان تارنما شود. از طرفی به جهت اینکه افرادی که در ادامه داده ها متبوع میگردند application به وبسایت شما راهنمائی خواهند شد، بیشترین بازدهی را نسبت به بقیه طریق‌ها از قبیل تبلیغ در خبر نامه، وب سایت‌های تبلیغاتی یا این که تبلیغات ایمیلی دارااست. ارتقاء جایگاه وبسایت نیازمند پرداخت هزینه میباشد؛ ولی سود آن رضایت قسمت خواهد بود و هزینه هایی که برای ارتقاء مرتبه وب سایت در گوگل نموده اید، جبران گردد.

۶ نکته کلیدی برای افزایش سکو وبسایت در کوتاه ترین فرصت ممکن
۱. تعیین URL مطلوب
برای ساخت و ساز هر ورقه یا این که تارنما، نیاز دارید که URL را گزینش نمایید. URL به عبارتی اسم دامنه و آدرسی میباشد که استفاده کننده تایپ می‌نماید تا وارد کاغذ وب سایت شما بشود. URL وب سایت می بایست کوتاه باشد، به راحتی نوشته خواهد شد و به خیال سپردن آن کارایی فرضی متعددی نطلبد. برای مثال برای ارتقاء سکو تارنما در گوگل می توانید واژه و کلمه کلیدی را در URL درج نمایید. با این فعالیت هر توشه که استفاده کننده واژه و کلمه کلیدی موردنظر خویش را کاوش می نماید، شانس آن را دارید که جزو نتیجه ها گوگل به وی اکران داده بشوید. خوب میباشد اسم دامنه یا این که URL دربرگیرنده اسم مهم تجارت شما باشد؛ ولی گاهی این قابلیت و امکان نیست و شما ناچارید واژه و کلمه کلیدی را در صفحه ها به تعداد مشخص و معلوم به عمل ببرید تا به ارتقاء درجه وبسایت خویش در گوگل یاری کرده باشید. به شغل بردن متساوی انگلیسی کلمه و واژه کلیدی در URL و خیر صورت فینگلیش آن، در ارتقاء درجه وب سایت اثر گذار میباشد.

فعال سازی SSL در وردپرس

HTTPS و SSL در وردپرس کتف به شانۀ هم جنبش می‌نمایند. طراحی اپلیکیشن خواسته از HTTP (در پیشوند مهم URL) در واقع Hypertext Transfer Protocol به معنای پروتکل جابجایی ابرمتن میباشد. نصب یک مدرک SSL (مخفف Secure Sockets Layer به معنای لایۀ سوکت‌های امن) در واقع HTTP را امن می‌نماید. زمانی از یک سند SSL یا این که TSL صحیح روی وبسایت خویش به کار گیری می کنید، پیشوند نشانی وب سایت از HTTP به HTTPS تغییر تحول می‌نماید: Hypertext Transfer Protocol Secure.

طبق تعریف‌و‌تمجید کانال پیشرفت موزیلا از HTTPS و SSL: «مراد HTTPS نسخۀ رمزگذاری‌گردیده پروتکل HTTP میباشد که از سند SSL یا این که TSL برای رمزگذاری همه پیوندها دربین یک کلاینت و یک سرور به کارگیری می‌نماید. رایا پارس  این رابطه امن به کلاینت اذن می دهد که به صورت امنی با یک سرور تبادل داده ها داشته باشد مانند اعمال شغل های بانکی یا این که خرید آنلاین.»

اصولا HTTPS بدین معناست که تارنما شما به طور سرتاسری (end-to-end) رمزگذاری شد‌ه‌است. به عبارت دیگر یعنی صرفا کلاینت‌های دو راز آن تبادل داده ها میتوانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند. در صورتیکه یک مخاطب مخرب یا این که یک خرابکار بخواهد از این رابطه خودداری نماید یا این که آن را ویرایش نماید، چیزی به جز کاراکترهای مبهم بی‌سروته نصیبش نمی شود. این به عبارتی معنای رمزگذاری‌ست.

کانال بسط موزیلا تعریف‌و‌تمجید جامع‌تری نیز برای SSL ارائه نموده است: «لایه سوکت‌های امن یا این که به عبارتی SSL نوعی فناوری امنیتی استاندارد دیرین برای تشکیل داد کانال‌ای رمزگذاری گردیده در میان یک سرور و یک کلاینت بود که اعتقاد نتایج میکرد کلیه داده‌ها به صورت امن و محرمانه جابجایی یابند. ورژن کنونی SLL ورژن 3.0 میباشد که به وسیله Netscape در سال 1996 منتشر گردیده است و با اسم TSL که مخفف Transport Layer Security به معنای امنیت لایه جابجایی میباشد، شناخته میشود.»

بیشتر بخوانید: تأثیر ssl در seo ؛ عنایت به کارگیری از HTTPS

اشکال SSL در وردپرس

هم اکنون که متوجه شدیم مراد از SSL در وردپرس چیست، سراغ معرفی آن در 3 نوع اعتبارسنجی (Validation) و 4 نوع تنظیمات می رویم:

3 نوع اعتبارسنجی SSL

اعتبارسنجی دامنه (DV)

درین نوع اعتبارسنجی (Domain Validation)، مرجع صدور گواهینامه، application حق تقاضاکننده را برای به کارگیری از یک اسم دامنه خاص پذیرش می‌نماید. نام و نشان فرد یا این که شرکتی که پشت این دامین میباشد گزینه استیناف قرار نخواهد گرفت و درصورتی که مخاطب روی نشانه قفل کنار نشانی تارنما کلیک نماید، داده ها آن کمپانی به اکران درمی‎‌آید. همان گونه که احتمالا پیش گویی زده‌اید این به طور تقریب مبنا‌ای ترین سطح اعتبارسنجی SSL میباشد.

شروع کار با گوگل آنالیتیکس

تا قبل از این که بخواهیم قسمت‌های متعدد گوگل آنالیتیکس را به شما معرفی کنیم طراحی اپلیکیشن بیان یک نکته ضروری میباشد. گوگل آنالیتیکس به طور کامل به لهجه انگلیسی میباشد و درصورتی که با گویش انگلیسی آشنا نباشید، خلل متعددی در تعامل با این ابزار خواهید داشت. به همین خواسته واژه و کلمه‌طومار‌ای ترتیب داده‌ایم که بتوانید با به کارگیری از آن معنای اصطلاحات به شغل رفته را دریابید:

Users (یوزرها) : دربرگیرنده عده ای میگردد که دست‌کم یک زمان در وبسایت شما حضور داشته‌اند. این اشخاص ممکن میباشد از هر طریقی وارد تارنما گردیده باشند و در هر بخشی از تارنما حضور یافته باشند.

New Users (یوزرها نو): یوزرها در گوگل آنالیتیکس به دو مجموعه تقسیم میگردند. رایا پارس کاربرانی که از قبلی در وبسایت شما آمده‌اند و کاربرانی که جدیدا از وبسایت شما دیدن کرده‌اند.

Sessions (عصر): زمان به زمان وقتی گفته میگردد application که یک استفاده کننده در تارنما شما حضور داراست و با آن تعامل برقرار می‌نماید؛ مثلا از صفحه ها بازدید می‌نماید، خرید می‌نماید و غیره.

Number of Sessions per User (تعداد زمان هر مخاطب): هر عصر بعد از ۳۰ دقیقه از غیرفعال بودن استفاده کننده بسته شود و در‌صورتی‌که به عبارتی استفاده کننده بعداز این بازه مجال مجددا وارد وبسایت گردد، یک عصر نو احتساب می گردد.

Pageviews: تعداد دفعاتی که یک شیت یا این که کاغذ مشاهده گردیده‌است. مثلا ورقه contact-us ممکن میباشد ۱۰۰ توشه در روز بازدید بخورد. اعتنا داشته باشید که یک مخاطب یک بازدید به حساب می آید و در شرایطی که به عبارتی مخاطب کاغذ را ریفرش نماید، یک بازدید نو به حساب می‌آید، براین اساس عدد بازدید از ورقه‌ها ممکن میباشد به‌این استدلال بالا باشد.

Pages/ Session: صفحه به عبارتی صفحه های وب سایت می‌باشند. مثلا برگه اساسی تحت عنوان کاغذ home شناخته می شود، کاغذ تماس با ما به طور contact-us و …

Session نیز به هر توشه ورود مخاطب به تارنما شما اطلاق می شود. session ممکن میباشد تکراری باشد به این دلیل‌که برحسب آی پی معقول می گردد و ممکن میباشد یک مخاطب با دو آی پی متعدد در تارنما حضور یابد.

Avg. session Duration: معدل وقتی که همه یوزرها عصر‌ای را تارنما شما گذرانده‌اند.

Bounce rate (نرخ پریدن): نرخ پریدن به معنای اشخاصی میباشد که وارد تارنما شما گردیده‌اند و فقط یک ورقه از تارنما شما‌را چشم و آن را سوراخ کرده‌اند.

Dimensions (بعد ها): سپس بخشی از خصوصیت‌های گوگل آنالیتیکس میباشد که مقادیر متغیری را مشمول می شود. از جمله نوع مرورگری که بازدیدکنندگان وب سایت شما به کارگیری می‌نمایند یا این که نوع دستگاهی که با آن وارد وبسایت شما گردیده‌اند، مثال‌های بارزی از سپس میباشند.

Metrics (متریک یا این که متراژ): متریک‌ها خصوصیاتی میباشند که باطن بعدها قرار دارا‌هستند. برای مقال تعداد صفحاتی از وبسایت شما که مخاطب با مرورگر گوگل کروم از آن بازدید نموده است.

Visitors (بازدیدکنندگان): دربرگیرنده اشخاصی میباشد که با یک آی پی اختصاصی وارد تارنما شما گردیده‌اند.

New sessions (گردهمایی‌های تازه): مشمول ورود هر شخص با یک آی پی مخصوص باطن تارنما شماست. هر آی پی یک گرد‌همایی را به خویش تخصیص میدهد.

Conversion (تبدیل): به معنای این میباشد که استفاده کننده جدید وارد، به نوعی مشتری وب سایت شما می گردد. این فعالیت با خرید از تارنما، نام نویسی در تارنما، نام نویسی در پنل و … قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

Goals (هدف ها): هدف ها مواقعی می‌باشند که شما به طور دستی برای تارنما خویش قرار می‌دهید تا توسط آن بتوانید کارایی خویش را بسنجید و توفیق تارنما خویش را اندازه‌گیری فرمایید.

Campaign (کمپین یا این که کارزار): می توانید از روش کمپین‌ها، واحدهای اندازه‌گیری خاصی خویش را برای تارنما تمجید فرمائید.