مهم ترین عاملی که در واحد سنجش درآمد نقش داراست سطح مهارتها و وضعیت شغلی میباشد.
طراحی اپلیکیشن گسترشدهندگان iOS میتوانند بهطور معدل انتظار درآمدی نزدیک به 113 هزار دلار در سال را داشته باشند، حتا بعضا از کمپانیها دستمزدهایی تا سقف 171 هزار و 500 دلار در سال بهبسطدهندگان میدهند.
از طرفی، گسترشدهندگان اندروید در حدود 111 هزار دلار و بسطدهندگان پیش کسوتخیس می توانند تا 162 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند. اما واحد سنجش حقوق و دستمزد دریافتی به کمپانی و مکانی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارااست. بهطور نمونه، توسعه و گسترشدهندگان اندروید در شهری همانند سانفراسیسکو بهطور میانگین 130 هزار دلار در سال درآمد دارا هستند، ولی به عبارتی گسترشدهنده در شهر آتلانتا خیلی تحتخیس از این پول اخذ مینماید. در کشور ایران نیز بهطور میانیگن یک توسعه و گسترشدهنده اندروید می بایست چیزی نزدیک به 5 تا 6 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد، هرچند بیشتر کمپانیها به عارضه ها متفاوت اینگونه پولی را به اشخاص پرداخت نمی کنند. توسعه و گسترشدهندگان iOS نیز با پاره ای اختلاف بیشتر می بایست حقوقی در همین حدود
اخذ نمایند.
چه طور می توانید بسطدهنده نرم افزار تلفن همراه گردید؟
شیوه های متعددی برای تبدیل شدن به گسترشدهنده نرم افزار تلفن همراه وجود داراست. اینشیوهها بهسه تیم کلی تقسیم میگردند:
1- در بوتکمپهای کدنویسی کوتاهبرهه زمانی که منحصر گسترشدهنده نرم افزار تلفن همراه میباشد کمپانی فرمایید.
2- از دانشگاهی در فن علم ها کامپیوتر فارغالتحصیل گردید.
3- بهشکل خودآموز آغاز بهیادگیری گسترش نرم افزار تلفن همراه نمایید.
هر یک از این طریقها نقاط مثبت و منفی خویش را دارا هستند. در پیشین، بیشتر زمانهای شغلی در حوزه اپلیکیشننویسی درانتظار فارغالتحصیلان کالجها بود، ولی، حالا خیلی از توسعه و گسترشدهندگان چیره در حوزه نرم افزار گوشی بهشکل خودآموز کدنویسی حافظه گرفتهاند. کمپانی در بوتکمپهای کدنویسی رویه دیگری میباشد کهاین روز ها علاقمندان متعددی داراست. در واقع بوتکمپها جایگزین قابلقبولی برای دانشکده میباشند.
گسترشدهندگان نرم افزار گوشی به چه مهارتهایی نیاز داراهستند؟
برای اینکه یک توسعه و گسترشدهنده برنده بشوید، می بایست تعدادی مهارت اصلی و مهم را حافظه بگیرید. بهدنبال با این مهارتها آشنا میشوید.
1- مهارتهای UX/UI
خلاقیت یک بسطدهنده به اقتدار و مهارت وی در پباده سازیهای رابط کاربری/ تجربه کاربری (UX/UI) بر میگردد. تجربه کاربری بهاین حقیقت اساسی اشاره دارااست که هرچه فعالیت با یک نرم افزار بی آلایشخیس باشد، مخاطب رضایت بیشتری دارااست. پباده سازی UX روی بی آلایشخیس ساختن نرم افزار و راحتی مخاطب در هنگام شغل با اپلیکیشن تمرکز داراست. زمانی در رابطه رضایتمندی بی نقص مخاطب سخن می کنیم، پباده سازی UX نقش کلیدی داراست. درحالتی که UX بهاندازه کافی عالی نباشد، مخاطب فارغ از معطلی نرم افزار را تمیز مینماید. از مهمترین مولفههای تجربه کاربری به مورد ها تحت میقدرت اشاره نمود:
- ناوبری معمولی استفاده کننده
یکیاز مولفههای اصلی در پباده سازی UX دسترسی معمولی به نصیبهای متعدد یک نرم افزار میباشد. به همین برهان اساسی میباشد دکوراسیون عنصرها به سیرتکاملای باشد که استفاده کننده بتواند به صورت تشکیل دادیافته به داده ها دسترسی داشته باشد. مخاطب بایستی بتواند فارغ از سردرگمی در تک تک قسمتهای اپ جنبش کرده و به داده ها دسترسی داشته باشد.
- شعور صحیح رفتارهای کاربری
داشتن فهم و شعور مطلوب از ذائقه و علایق مخاطب به طراح UX یاری متعددی مینماید تا یک تجربه کاربری هماهنگ با علایق یوزرها پباده سازی نماید. در سود مخاطب خیلی سریع با نرم افزار رابطه برقرار مینماید.
- محاسبه از روش وایرفریمینگ (کادرهای سیمی)
وایرفریمینگ یک تحلیل ظریف و بدون نقص قبل از فعالسازی قانونی نرم افزار میباشد. مرحله وایرفریمینگ بهگسترشدهنده یاری مینماید تا نرم افزار را بهشکل آزمایشی فعالسازی و محاسبه نماید تا روی نقاط ضعیفتری که به تصحیح و بهبود نیاز دارا هستند شغل نماید.